giovedì 3 novembre 2016

Gift and his family....Gift e la sua famiglia

Frighton went to Gift’s home in the morning and found him working with his fellow friends; they were transferring bricks from the molding area to oven. Frighton observed Gift for a while and concluded that he lives a happy life, made of play time with his friends and home chores to help his grandma. The guardian told Frighton they try their best to make Gift happy and make him forget about all what happened in his past. In order to do this they make sure to treat him in exactly the same way in which they treat their biological children. 

Frighton è stato anche a casa di Gift una mattina e l'ha trovato che lavorava con i suoi amici. Stavano trasferendo i mattoni dall'area in cui vengono fatti a quella in cui vengono cotti. Frighton ha osservato a lungo Gift e ha concluso che ha una vita felice, nella quale c'è spazio per il gioco, ma anche per i lavori domestici. Il custode di Gift ha detto a Frighton che fanno del loro meglio per fargli dimenticare il suo passato difficile e che il modo migliore per farlo è trattarlo come i loro figli biologici.



In general Gift is considered a good boy, since he is obedient and gives no troubles at home. His sleeping place was clean and all the items donated to him in the past really well kept. Gift’s guardians, his grandfather and grandmother, explained to Frighton how much being selected for Marajowi changed Gift’s life. The boy had a miserable life so far, but now he is finally happy and they can see some future for him. 


In generale Gift è un bravo bambino, obbediente e tranquillo. Il suo letto è pulito e tutte le cose che gli sono state donate sono tenute molto bene. Il nonno e la nonna di Gift hanno spiegato a Frighton che essere selezionato da Marajowi ha cambiato la vita di Gift. Il bambino viveva in modo miserabile ed ora è finalmente felice e potrebbe avere un futuro di fronte a lui. 


At school Gift is actually performing very well. He passed the mid terms exams and he is starting to talk more confidently in English with his teachers and friends. He claims to enjoy a lot life at Wukani Education Facility.









A scuola Gift va molto bene: ha passato gli esami di metà trimestre e comincia a parlare con maggiore confidenza in inglese con gli insegnanti e gli altri studenti. Dice di essere molto felice alla Wukani Education Facility.